Vitamín D3 1000 IU (vegán) - 90 kaps.

Novinka Vegán Bez alergénov, GMO a lepku
6 hodnotení
€13 €0,14 / 1 ks
Skladom
Môžeme doručiť do:
4.3.2024

Vitamín D prispieva k udržaniu zdravých kostí, zubov a správneho fungovania svalov, podieľa sa na fungovaní imunitného systému a prispieva k ochrane buniek pred oxidatívnym stresom. Pomáha upokojovať nervy, dopomáha k zdravému spánku a znižuje citlivosť na bolesť.

Detailné informácie

Podrobný popis

Vitamín D je rozpustný v tukoch, dá sa získať jednoduchým spôsobom, a síce ožiarením slnkom alebo v potrave. Ultrafialové slnečné lúče pôsobia na provitamín uložený v hlbších vrstvách kože, ktorý sa tak zmení na vitamín a vstrebe sa. Pokiaľ sa užíva ústnou cestou, je resorbovaný v črevách spolu s tukmi. Smog a mraky znižujú účinnosť ultrafialového žiarenia a tým aj vznik tohto vitamínu v koži. V tme sa tiež samozrejme prestáva tvoriť. Množstvo sa vyjadruje v medzinárodných jednotkách (IU).

icon_vegan  Vegán

icon_GMO  Bez GMO
 
icon_bez alergenov  Bez alergénov

icon_gluten  Bez lepku

icon_cukr  Bez cukru
 

Čím Vitamín D prospieva?
  • ovláda resorpciu a ukladanie vápnika a fosforu v kostiach a zuboch a tým zvyšuje ich pevnosť (Mierny nedostatok vitamínu D spôsobuje u ľudí nepravidelné a krivé zuby)
  • pokiaľ je užívaný spolu s Vitamínom A a Vitamínom C je prevenciou proti virózam z prechladnutia
  • prispieva k udržaniu zdravých kostí, zubov a správnemu fungovaniu svalov
  • podieľa sa na fungovaní imunitného systému
  • prispieva k ochrane buniek pred oxidatívnym stresom
  • pomáha v liečení zápalu spojiviek
  • pomáha upokojovať nervy, dopomáha k zdravému spánku a znižuje citlivosť na bolesť

Vitamín D - Špeciálne odporúčania a tipy:

„Pre obyvateľov veľkých miest a oblastí so silným znečisteným ovzduším je vhodný vyšší príjem vitamínu D. Rovnako tak aj tí, ktorí pracujú v noci alebo sa zdržiavajú len obmedzene na dennom svetle. Ak užívate lieky proti epilepsii, zvýšte príjem Vitamínu D. Ženy užívajúce antikoncepčné tablety potrebujú aj viac vitamínu D. Účinok Vitamínu D sa prejaví najlepšie s vitamínom A, cholínom, vápnikom a fosforom.Návaly tepla, nočné potenie, kŕče v nohách,podráždenosť, nervozita, duševná depresia, sú mylne považované za známky prechodu (menopauzy). V skutočnosti sú dôsledkom nedostatku vitamínu D a vápnika, ktorých potreba je v období prechodu zvýšená. Vitamín D pomáha aj proti zubnému kazu, taktiež má podstatnú úlohu pri predchádzaní paradentóze.

„Vitamín D zlepšuje vstrebávanie kalcia v čreve, znižuje vylučovanie kalcia, fixuje kalcium v kostiach a ovplyvňuje predovšetkým hormonálny systém, ktorý riadi zabudovanie kalcia. Vitamín D a kalcium sú bezpodmienečne potrebné na budovanie kostí. Predovšetkým starší ľudia potrebujú vitamín D, pretože v koži vytvárajú už iba polovicu vitamínu D.“

„Vitamín D napomáha vstrebávaniu vápnika, jeho uchovaniu a využitiu. Vápnik potrebujú aj dospelí. Pomáha upokojovať nervy, dopomáha k zdravému spánku a znižuje citlivosť na bolesť. Z nedostatku vitamínu D krehnú kosti, ľahko sa lámu a pacienti v nich mávajú často bolesti, ktoré mylne pripisujú reumatizmu. Taktiež zlomeniny sa veľmi ťažko hoja. Nedostatok vitamínu D spôsobuje nedostatok vápnika v kostiach. Môže tiež dôjsť k svalovým kŕčom. Mierny nedostatok vitamínu D spôsobuje u ľudí nasledujúce zmeny, majú nepravidelné a krivé zuby. Vitamín D môže byť vstrebávaný do krvi len za prítomnosti tuku. Optimálna dávka vitamínu D je podľa výskumu pre dospelých asi medzi 2 000 až 5 000 jed. denne. Pilulky vitamínu D dokáže organizmus vstrebať až po 12. roku života. Vitamín A a D je vo vodnom roztoku prakticky neúčinný."

(Zdroje: Knihy od Adelle Davis a Earl Mindell)

Celé zloženie a dávkovanie nájdete na fotografii hore (po hlavnej fotografii produktu).

Pre ešte lepší účinok odporúčame dokúpiť tieto produkty: Vitamín A, Vitamín C, B-komplex, Lecitín

 

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole: