Trápi ma: Infekcia

infekce_1

O čo ide?

Infekcia je napadnutie hostiteľského organizmu cudzím druhom (mikroby). Infekcia je vyvolávaná mikroorganizmami (napr. vírusy, baktérie, a iné). Tieto choroboplodné zárodky sa prenášajú najmä vzduchom a priamym telesným kontaktom. Ochorenie spôsobené infekciou sa neprejaví ihneď, ale až po uplynutí doby, kedy dochádza k rozmnoženiu mikroorganizmov.

Čo radia odborníci?

„U dobrovoľníkov s nedostatkom kyseliny pantotenovej (vitamín B5) a vitamínu B6 vzniklo tak málo protilátok a bielych krviniek, že ich trápili dlhotrvajúce infekcie, hlavne bolenie v krku alebo akútny zápal nosohltana. Strava s nedostatkom vitamínu B1, B2, kyseliny listovej (B9), biotínu alebo niacínu (B3) zabraňuje v produkcii protilátok, bielych krviniek a ostatných obranných látok, hoci nie je tak vážny ako nedostatok vitamínu B6 alebo kyseliny pantoténovej.

Obrovské množstvo štúdií dokázalo, že vitamín C je nevyhnutný pri prekonávaní infekcií. Nielen že pomáha nadobličkám, ale tiež stimuluje produkciu protilátok, bielych krviniek a ostatných obranných síl a zvyšuje schopnosť bielych krviniek ničiť baktérie.

Vitamín A - tento vitamín hrá obzvlášť dôležitú úlohu pri prevencii alebo náprave infekcií kože, očnej rohovky a slizníc, ktoré chránia všetky telesné dutiny. Keď sa objaví nedostatok vitamínu A, milióny buniek v spodných vrstvách kože alebo na povrchu slizníc rýchlo odumierajú a hromadia sa, bunky na povrchu slizníc už nemôžu produkovať sliz, ktorý obmýva tkanivá a obsahuje biele krvinky.“

-- DAVIS. A. 1998. Uzdravme se. Praha: Pragma, 1998. s. 145-149